05 10 2007

''Seni seviyorum'' demenin şartları...

''Seni seviyorum'' öyle ''Kendine iyi bak'' gibi bir söz değildir. Laf olsun diye söylenen...Birine ''Seni seviyorum'' dediğinizde hakkını vereceksiniz.Bir kere onu gerçekten seviyor olmanız lazım. Yani öyle dokununca geçiverecek arzularla falan karıştırmayacaksınız.Birine ''Seni seviyorum'' dediğinizde, o biri en az tuttuğunuz takım kadar önemli olacak hayatınızda.!!Birine ''Seni seviyorum'' dediğinizde, bir saat eksik uyumayı göze alabileceksiniz!!! onu daha çok görmek uğruna.Birine ''Seni seviyorum'' dediğinizde, elini tutmak da önemli olacak başka şeyler kadar.Birine ''Seni seviyorum'' dediğinizde, ''Sevgilimsin'' de demiş olduğunuzu bileceksiniz.Birine ''Seni seviyorum'' dediğinizde, onu özleyecek, düşünecek, merak edeceksiniz.Birine ''Seni seviyorum'' dediğinizde, onun gözü telefonda (evet, cep telefonu çıktığından beri kulak değil gözler telefonda) aramanızı beklediğini unutmayacaksınız.Birine ''Seni seviyorum'' dediğinizde, ona sürprizler yapmayı, ufak hediyeler almayı ihmal etmeyeceksiniz.Birine ''Seni seviyorum'' dediğinizde, ona şiirler okuyacak hatta kabiliyetiniz varsa, yazacaksınız da.Birine ''Seni seviyorum'' dediğinizde, şarkıdaki gibi, ellerinizde çiçeklerle kapısında bekleyeceksiniz.(yada göndereceksiniz)!!!!!!Birine ''Seni seviyorum'' dediğinizde, belki ömrünüzün sonuna kadar değil ama hiç olmazsa yarın, öbür gün de seveceğinizden emin olacaksınız.Birine ''Seni seviyorum'' dediğinizde, aynı zamanda ''Free takılalım'' da diyemeyeceğinizi bileceksiniz.Birine ''Seni seviyorum'' dediğinizde, o aşktan söz ederken siz ''Ben almayayım, alana da mani olmayayım'' demeyeceksiniz.İnsanın birini sevip sevmediği işte böyle bel... Devamı

04 10 2007

İyi Bir Blog Nasıl Olur?

blogcu.com ve diğer blog hizmeti veren yerli yabancı sayfaları geziyorum. Öylesine acaip dizayn edilmiş bloglar görüyorumki şaşırıyorum. İlginçlikler oluşturma varlıklarız vesselam hane. Herkez bişiler yapıyor blog adına. Ama iyi bir blog nasıl olmalıdır acaba? Maddeleyelimde bakalım nasıl olucakmış.   1.  Bir kere blogda sayfaya girenlere bekleme süresi vericek malzemeler olmamalı. Çünkü çok ziyaretçi ilk 10 saniyede siteye baglanamıyorsa o siteye girmeden orayı terk eder. 2.  Yazılarınız ön planda olmalı. Tasarım bir noktaya kadar tabiki etkiler insanları ama ikinci gelişi sağlamaz. Bu ne demektir? Anlıcanız blogunuzda ne ile ilgili yazıyor yada bişiler veriosanız bol olmalı verdikleriniz. 3.  Bazı bloglarda çiçek böcek resimleri dolu. hatta gif arkaplanlar konmakta. Hani sadece kendim için yaptım kimse girmesin diosanız amenna. Ama birileri ile sitenizi paylaşmak istiyorsanız bu işlerden vazgeçin. Sade bişi yapın.. 4.  Herkez yarış içinde blogumda müzik çalan bi player olsun die. Evet güzel bir aksiyon. Bloga değişik bir hava veriyor. Ama biliyormusunuzki bu durum gelen ziyaretçiyi baglantı açısından kasıyor. Bundanda vazgeçin bence. 5.  Siyah siyah arkaplanlar yapılıyor ve yazılarda okunmucak renklere getiriliyor. E kardeşim bu hale getiriosunda ne die yazı yazion o zaman. En güzel arka plan beyaz arkaplandır. Yazı olarakta siyahtır. Çünkü direk göze gelir yazılarınız. Ayrıca koyu renkler ziyaretçiyi boğar, sıkar çıkmak için hızla harekete yöneltir. 6.  Öyle seyler vermelisinizki blogunuzda insanlar blogunuzu favorilerine alma zorunda hissetmeli kendini. Bu site bana yine lazım olur moduna girmeli.   Şimdi madde madde bunları yazdım. Birkaçta güzel blog örneği verim sizlere. İlk olarak ukalaca bi havaya girim benim blogum iyi blog sayılabilcek bi halde . başka bikac örnek daha verim..   Wejust.org    HoRoZz.Net   Skyhan.Net   Altıustutasarım   Alıntı: pi24... Devamı

02 10 2007

İslam Tarihi

İslamiyet'ten Önce Orta Asya'da Kurulan Türk Devletleri Türkler'in İlk Ana Yurdu İlk Türk Devletlerinde Kültür ve Uygarlık İslamiyet'in Doğuşu Hz. Muhammed Dönemi Mekke'nin Fethi Dört Halife Dönemi Emeviler Dönemi Abbasiler Dönemi İslam Kültür ve Uygarlığı İlk Müslüman Türk Devletleri Büyük Selçuklular Türkiye Tarihi Orta Asya ve Yakın Doğu'da kurulan Diğer Müslüman Türk Devletleri Müslüman-Türk Devletlerinde Kültür ve Uygarlıkİslamiyet'ten Önce Orta Asya'da Kurulan Türk Devletleri Türkler'in İlk Ana YurduTürkler'in ilk ana yurdu Orat Asya'da; Batı'da Hazar Denizi'nden Doğu'da Kingan Dağları'na, Kuzey'de Altay Dağları'ndan Güney'de Hindukuş ve Karanlık Dağları'na kadar uzanan bölgedir.Bu bölge, coğrafi yapısı ve iklim şartlarının da elverişli olması nedeniyle Türkler tarafından Ana Yurt olarak tercih edilmiştir.Göçebe kültürünün sonucunda şu durum ortaya çıkmıştır.Merkezi yapı güçlenememiş,Teşkilatçı özellik gelişememiş,Mimari ve şehircilik ortaya çıkmamış,Ekonomi, hayvancılığa dayalı kalmış,Askeri yapıysa gelişmiştir.Türkler'in Orta Asya'dan Göç Etmenlerinin Nedenleri :Topraklarının tarıma elverişsiz olması,Hayvanlar için otlakların yetersiz olması,İklim koşullarının değişmesi nedeniyle kuraklık ve şiddetli kış yaşanması,Türk boyları ve yabancı kavimlerle yapılan mücadelelerdir.Asya Hun (Büyük Hun) DevletiMerkez Ötügen olmak üzere Orhun ve Selenga nehirleri çevresinde kuruldu.Tarihte bilinen ilk Türk devletidir. Devletin kurucusu ve ilk hükümdarı Teoman'dır.Çinlilere karşı seferler yaptılar, Çinliler de bu seferleri durdurmak için Çin Seddi'ni yapmak zorunda kalmışlardır.Teoman'ın oğlu Meta Han döneminde; diğer Türk devletlerine de örnek olacak "onluk sistem"e dayalı ilk düzenli Türk ordusu kuruldu.Asya Hun Devleti'nin YıkılışıMete Han'ın ölümünden sonra oğulları ülkeyi iyi yönetemediler.Çin entrikaları ve bu devletle yapılan savaşlar ülkeyi zayıflattı.İpek Yolu&... Devamı

30 09 2007

Topraktan geldik topraga donecegiz......

Ne demek sizce şu başlıkta gördüğünüzün anlamı bakalım yorumlayacak kaç kişimiz var hıh oh be blogcunun güzel smileylerinden kullandım Devamı

29 09 2007

Sevgi Sözleri

Bir telefon bekliyorum, sevgilim diye başlayan, seni seviyorum diye biten. Bir telefon bekliyorum, dün gelmesi gereken ve bugün hala gelmeyen...  Hayatta üç şeyi sevdim. Seni, kalbimi, ümit etmeyi. Seni sevdim, sensin diye. Kalbimi sevdim, seni sevdi diye. Ümit etmeyi sevdim, belki seversin diye...  Hayatta iki kör tanıyorum; 1.'si senden başkasını görmeyen ben, 2.'si beni göremeyen sen...  Bir yağmur damlası seni seviyorum anlamını taşısaydı ve sen bana, seni ne kadar sevdiğimi soracak olsaydın, inanki bir tanem her gün yağmur yağardı...  Eğer geceler seni düşündüğüm kadar uzun olsaydı asla sabah olmazdı...  Seni asil insanların basit sevgileriyle değil, basit insanların asil sevgileriyle sevdim. Bu güzel aşkımıza nokta koyma, sana kucak dolusu virgül getirdim... Gülmek için mutlu olmayı bekleme, belki mutluluk gülüşünde saklıdır, sakın ağlayayım deme! Belki bir yerlerde senin bir tek gülüşün için yaşayan biri vardır... Devamı